Fumatul este acțiunea de a aspira și a trage fumul de tutun
din țigară sau din pipă, acțiune denumită regional și a bea tutun sau a
duhăni.
Prin combustia tutunului sunt eliberate diverse substanțe
active, în special nicotina, care ajung astfel să fie absorbite de
organismul uman prin intermediul organelor interne. Efectul sigur al
fumatului este tabagismul. Deoarece fumatul creează dependență,
încercarea de a întrerupe fumatul este dificilă, ducând, de regulă, la
sevraj tabagic. Fumatul a devenit un obicei zilnic, ducând astfel la
creerea unor branduri cunoscute de ţigări. Acestea sunt unele branduri
ţigări ce au făcut istorie :
Camel
Fumătorii pasionaţi vor ştii ce înseamnă o ţigară bună. Totul ţine de
aromă, de miros şi de tărie. Iar când vine vorba de aceste trei
elemente, există o ţigară care reuşeşte să le îmbine pe toate într-un
mod armonios. Amestecul de tutun Turcesc, Burley şi Virginia aflat în
celebrele ţigări Camel, transformă simplul fumat al unei ţigări
obişnuite într-o adevărată experienţă.
Introduse în Statele Unite în anul 1913, de către R.J. Reynolds Tobacco Company, brand-ul Camel a fost un adevărat pionier în industria tutunului. Folosind pentru prima oară în America, un amestec de tutun turcesc,Virginia şi Burley ţigările au devenit foarte populare datoria gustului plăcut, dar în acelaşi timp au stârnit şi numeroşi competitori, dintre care Lucky Strike fiind cel mai periculos. De asemenea o dată cu lansarea brand-ului Camel, R.J. Reynolds a fost prima companie care a lansat pe piaţă ţigările premanufacturate în pachete de 20 de bucăţi. Aceasta a fost o adevărată lovitură de graţie, deoarece până în acel moment oamenii îşi rulau singuri tutunul.
Un alt element, în afară de gustul distinctiv, care au adus ţigările Camel pe strada succesului a fost preţul acestora. Un pachet de 20 de ţigări costa incredibila sumă de 10 cenţi, fiind cele mai ieftine ţigări pe care puteai să pui mâna.
Dar lăsând la o parte gustul splendid şi preţul scăzut, cum oare au ajuns aceste ţigări să fie totuşi numărul unu în Statele Unite? Din nou ingeniozitatea celor de la R.J Reynolds, le-a servit pe post de armă în lupta cu rivalii. Aceştia s-au gândit că pentru a putea promova un brand de ţigări la nivel naţional, cel mai bine ar fi să ai publicitatea de partea ta! Şi intradevar nu s-au înşelat! Înainte de lansarea ţigărilor, Reynolds a pus la cale un plan de marketing, bazat pe sloganuri şi expresii menite să stârnească curiozitatea oamenilor, unul dintre mesajele campaniei fiind “Atenţie! Vin cămilele!”. O altă strategie de promovare a brand-ului, a fost folosirea unei cămile de circ pe nume Bătrânul Joe, care era plimbată prin oraşe alături de oameni care împărţeau ţigări gratuit. Mai târziu în anul 1987 bătrânul Joe, într-o versiune caricaturizată, a devenit mascota oficială a Camel-ului, dar a fost retrasă în 1997 din diverse motive.
În zilele noastre Camel este vândut în peste 90 de ţări şi face parte din primele 5 branduri de ţigări din lume şi garantează la fiecare fum o plăcere cu adevărat deosebită.
Introduse în Statele Unite în anul 1913, de către R.J. Reynolds Tobacco Company, brand-ul Camel a fost un adevărat pionier în industria tutunului. Folosind pentru prima oară în America, un amestec de tutun turcesc,Virginia şi Burley ţigările au devenit foarte populare datoria gustului plăcut, dar în acelaşi timp au stârnit şi numeroşi competitori, dintre care Lucky Strike fiind cel mai periculos. De asemenea o dată cu lansarea brand-ului Camel, R.J. Reynolds a fost prima companie care a lansat pe piaţă ţigările premanufacturate în pachete de 20 de bucăţi. Aceasta a fost o adevărată lovitură de graţie, deoarece până în acel moment oamenii îşi rulau singuri tutunul.
Un alt element, în afară de gustul distinctiv, care au adus ţigările Camel pe strada succesului a fost preţul acestora. Un pachet de 20 de ţigări costa incredibila sumă de 10 cenţi, fiind cele mai ieftine ţigări pe care puteai să pui mâna.
Dar lăsând la o parte gustul splendid şi preţul scăzut, cum oare au ajuns aceste ţigări să fie totuşi numărul unu în Statele Unite? Din nou ingeniozitatea celor de la R.J Reynolds, le-a servit pe post de armă în lupta cu rivalii. Aceştia s-au gândit că pentru a putea promova un brand de ţigări la nivel naţional, cel mai bine ar fi să ai publicitatea de partea ta! Şi intradevar nu s-au înşelat! Înainte de lansarea ţigărilor, Reynolds a pus la cale un plan de marketing, bazat pe sloganuri şi expresii menite să stârnească curiozitatea oamenilor, unul dintre mesajele campaniei fiind “Atenţie! Vin cămilele!”. O altă strategie de promovare a brand-ului, a fost folosirea unei cămile de circ pe nume Bătrânul Joe, care era plimbată prin oraşe alături de oameni care împărţeau ţigări gratuit. Mai târziu în anul 1987 bătrânul Joe, într-o versiune caricaturizată, a devenit mascota oficială a Camel-ului, dar a fost retrasă în 1997 din diverse motive.
În zilele noastre Camel este vândut în peste 90 de ţări şi face parte din primele 5 branduri de ţigări din lume şi garantează la fiecare fum o plăcere cu adevărat deosebită.
Lucky Strike
Celebrul brand American de ţigări, Lucky Strike, este poate unul
dintre cele mai populare branduri de ţigări din lume! Acesta îşi are
rădăcinile în jurul anului 1871, pe vremea când R.A. Patterson Tobacco,
companie Americană din statul Virginia, îl scotea pe piaţa tutunului
pentru a fi mestecat şi nicidecum fumat! O idee bună intradevar pentru
vremea când cowboy-ii vestului sălbatic mai practicau mestecatul
tutunului, însă care nu a ţinut mult! Treizeci de ani mai târziu neavând
succes, Patterson a fost cumpărată de către American Tobacoo, care abia
după încă 11 ani vor veni cu ideea de a lansa un nou fel de ţigări pe
piaţă. Gustoasele ţigări pe care le cunoaştem cu toţii în ziua de
astăzi, au luat naştere în anul 1916, din dorinţa de a concura cu deja
celebrele Camel, a companiei R.J. Reynolds. Logo-ul acestora a fost
gândit de Raymond Loewy, un designer ce îşi crease deja un renume, cu
logo-urile realizate pentru companii cum ar fi Exxon Oil, Shell Oil şi
Coca-Cola. Dar un simplu logo nu a fost de ajuns! Un slogan pe măsură
trebuia găsit! În 1917, textul “It’s Toasted”, apărea pe fiecare pachet
Lucky Strike, şi avea scopul de a informa consumatorii despre metoda de
uscare a tutunului, specifică brandului! În loc să fie uscat sub razele
soarelui, acesta era “prăjit” cu mare atenţie, utilizând o tecnica
specială, oferindu-i astfel o aromă unică şi deosebită. Tot în acelaşi
an mesajul “L.S./M.F.T.”, a fost adăugat , mesaj ce înseamnă “Lucky
Strike means fine tobacco”. Deşi compania de ţigarete dorea să îşi laude
produsul cu noul mesaj imprimat pe pachet, acesta a stârnit multe
glume, tinerii din anii ’50 şi anii ’60 spunând că vine de la “Let’s
screw, my finger’s tired” sau “Loose straps mean floppy tits”.
De-alungul timpului Lucky Strike, a stârnit numeroase zvonuri despre provenienţa numelui său. Una dintre poveşti spunea că o ţigară la 20 de pachete, era defapt un join făcut doar din marijuana, şi ca cine nimerea pachetul era intradevar norocos. Un alt mit spune că numele acestor ţigări vine din perioada războiului când America a lansat rachetele nucleare asupra Japoniei, fiind pentru americani o “lovitură norocoasă”. Fel de fel de alte mituri care leagă aceste ţigări de diferite evenimente sunt peste tot pe internet, însă legendele miturile şi bârfele nu sunt importante! Gustul, savoarea şi calitatea sunt cele care contează cu adevărat şi sunt singurele care au creat din nişte simple ţigări un adevărat simbol american!
De-alungul timpului Lucky Strike, a stârnit numeroase zvonuri despre provenienţa numelui său. Una dintre poveşti spunea că o ţigară la 20 de pachete, era defapt un join făcut doar din marijuana, şi ca cine nimerea pachetul era intradevar norocos. Un alt mit spune că numele acestor ţigări vine din perioada războiului când America a lansat rachetele nucleare asupra Japoniei, fiind pentru americani o “lovitură norocoasă”. Fel de fel de alte mituri care leagă aceste ţigări de diferite evenimente sunt peste tot pe internet, însă legendele miturile şi bârfele nu sunt importante! Gustul, savoarea şi calitatea sunt cele care contează cu adevărat şi sunt singurele care au creat din nişte simple ţigări un adevărat simbol american!
Alec Bradley Prensado Churchill
Creatorului acestei ţigări şi anume Alan Rubin, i-au luat 16 ani să
aducă pe piaţă, trabucul Alec Bradley Prensado Churchill, care a
câştigat premiul anului 2011 pentru cea mai de excepţie tigara de foi.
La început acest brand de ţigări, a fost conceput pentru a fi vândut
doar pentru cluburile personale de golf. O ideea bună dacă vrei să faci
ceva bănuţi, dar care din păcate nu a avut succes. Numindu-şi tigara
după cei doi fi ai săi Alec şi Bradley, Rubin a avut mari probleme la
început în a-şi face tigara cunoscută pe plan internaţional. Încercând
să găsească o breşă pe piaţa tutunului, acesta a apelat la invoatie şi a
adus pentru prima oară în afacerea trabucurilor, o ţigară de foi de
formă triunghiulară. Succesul totuşi a venit doar în anul 2007 o dată cu
lansarea pe piaţă a a trabucului Alec Bradley Tempus, o ţigară
deosebită prin aroma şi forma sa. Doi ani mai târziu, Alan Rubin a creat
splendidul blend numit Alec Bradley Prensado. Acesta a ales mixul de
tutun exclusiv din America Centrală, împăturit într-o frunză unică,
crescută doar în sudul Honduras-ului, numită Trojes. În 2009, când
tigara de foi a ajuns pe piaţă, fiind aprinsă pentru prima oară a
stârnit instantaneu furori şi i-a adus acestuia o căruţă de bani. Alec
Bradley Prensado Churchill, făcut în superba fabrică Raices Cubanas din
Danlí, Honduras, este probabil cea mai fină ţigara care aţi văzut-o
vreodată! Lăsând la o parte formă perfectă şi ambalajul impecabil, aromă
este cea care vă v-a da pe spate cu adevărat. Amestecul dintre tutunul
Nicaraguan şi Hondurian se impeltesc perfect cu uşoare note de ciocolată
piper, cafea şi vă vor convinge cu adevărat că acest trabuc merită toţi
banii!
Marlboro
Istoria ţigaretelorMarlboro îşi are începutul în anul 1847 în bătrâna Anglie, pe vremea când acestea nu deveniseră un simbol American. Numele acestora
provine de la numele unei străzi londoneze unde fabrică era amplasată şi anume Marlborough. Brandul de ţigări era deţinut de binecunoscuta companie
Philip Morris, care pe acea vreme era în mare parte extinsă pe teritoriul englezesc. În anul 1902 aceştia s-au gândit totuşi că nu e bine să ai în ţintă doar piaţa
englezească, aşa că o nouă fi lială Philip Morris a luat naştere peste ocean, în oraşul New York. Deşi în zilele noastre când auzim de Marlboro ne gândim la nişte ţigări tari şi masculine, lucrurile nu au fost mereu aşa. Cel puţin nu la început! Compania viza prin ţigările sale în special clientela de sex feminin având şi un slogan dedicat acestora: “Fine , ca luna Mai”. În acea vreme, câteva posturi publicitare au fost create în care o mână care aparţinea în mod clar sexului frumos se întindea după o ţigară Marlboro, iar fi ltrul acestor ţigări avea culoarea roşie pentru a ascunde posibile urme de ruj.
Deşi totul mergea bine şi frumos o dată cu venirea celui de al Doilea Război Mondial lucrurile nu au fost la fel. Încet încet un nou trend apărea printre bărbaţi, Midnight şi anume, că ţigările fără fi ltru sunt deosebit de nesănătoase. Foarte atenţi ca orice companie care se respectă, cei de la Philip Morris, au realizat că ţigările lor cu fi ltru ar fi ideale şi ar avea un succes enorm dacă ar fi îndreptate şi către clienţii sexului masculin. Şi nu s-au înşelat nici măcar o secundă! Aşa că pentru a atrage au apelat din nou la reclamă. Bărbatul care fuma Marlboro trebuia să fi e un bărbat dur, necizelat, care ştia ce înseamă să munceşti cu mâinile goale şi să înfrunţi provocările vieţii. Trebuia să fi e exact simbolul masculinităţii, pentru a-i face pe bărbaţi să se simtă exact ca el! Zis şi făcut! În 1954 celebrul cowboy Marlboro a fost introdus în reclamele brand-ului de ţigări, alături de sloganul: “Vino acolo unde aroma există. Vino în ţara Marlboro”.Reclamele acestea au avut aşa un succes încât, până în această zi imaginea cowboy-ului şi a ţinuturilor neimblinziate a Americii de Vest, este ceea ce tresare în minte când ne gândim la Marlboro.
Marlboro este la ora actuală unul dintre cele mai bine vândute brand-uri pe care Philip Morris le deţine, şi este considerată o ţigară premium la nivel gloval. Momentan există mai multe feluri printre care mentol, light sau cu aromă de cuişoare sunt doar câteva dintre ele. Deşi acum ţigările sunt din ce în ce mai scumpe din cauza taxelor în creştere, ţigaretele Marlboro se bucură de o popularitate răspândită în toată lumea şi nu par a fi afectate de acest lucru, grafi cele indicând că vor rămâne în top ceva vreme.
provine de la numele unei străzi londoneze unde fabrică era amplasată şi anume Marlborough. Brandul de ţigări era deţinut de binecunoscuta companie
Philip Morris, care pe acea vreme era în mare parte extinsă pe teritoriul englezesc. În anul 1902 aceştia s-au gândit totuşi că nu e bine să ai în ţintă doar piaţa
englezească, aşa că o nouă fi lială Philip Morris a luat naştere peste ocean, în oraşul New York. Deşi în zilele noastre când auzim de Marlboro ne gândim la nişte ţigări tari şi masculine, lucrurile nu au fost mereu aşa. Cel puţin nu la început! Compania viza prin ţigările sale în special clientela de sex feminin având şi un slogan dedicat acestora: “Fine , ca luna Mai”. În acea vreme, câteva posturi publicitare au fost create în care o mână care aparţinea în mod clar sexului frumos se întindea după o ţigară Marlboro, iar fi ltrul acestor ţigări avea culoarea roşie pentru a ascunde posibile urme de ruj.
Deşi totul mergea bine şi frumos o dată cu venirea celui de al Doilea Război Mondial lucrurile nu au fost la fel. Încet încet un nou trend apărea printre bărbaţi, Midnight şi anume, că ţigările fără fi ltru sunt deosebit de nesănătoase. Foarte atenţi ca orice companie care se respectă, cei de la Philip Morris, au realizat că ţigările lor cu fi ltru ar fi ideale şi ar avea un succes enorm dacă ar fi îndreptate şi către clienţii sexului masculin. Şi nu s-au înşelat nici măcar o secundă! Aşa că pentru a atrage au apelat din nou la reclamă. Bărbatul care fuma Marlboro trebuia să fi e un bărbat dur, necizelat, care ştia ce înseamă să munceşti cu mâinile goale şi să înfrunţi provocările vieţii. Trebuia să fi e exact simbolul masculinităţii, pentru a-i face pe bărbaţi să se simtă exact ca el! Zis şi făcut! În 1954 celebrul cowboy Marlboro a fost introdus în reclamele brand-ului de ţigări, alături de sloganul: “Vino acolo unde aroma există. Vino în ţara Marlboro”.Reclamele acestea au avut aşa un succes încât, până în această zi imaginea cowboy-ului şi a ţinuturilor neimblinziate a Americii de Vest, este ceea ce tresare în minte când ne gândim la Marlboro.
Marlboro este la ora actuală unul dintre cele mai bine vândute brand-uri pe care Philip Morris le deţine, şi este considerată o ţigară premium la nivel gloval. Momentan există mai multe feluri printre care mentol, light sau cu aromă de cuişoare sunt doar câteva dintre ele. Deşi acum ţigările sunt din ce în ce mai scumpe din cauza taxelor în creştere, ţigaretele Marlboro se bucură de o popularitate răspândită în toată lumea şi nu par a fi afectate de acest lucru, grafi cele indicând că vor rămâne în top ceva vreme.
Are you paying over $5 / pack of cigarettes? I'm buying my cigarettes over at Duty Free Depot and this saves me over 50%.
ResponderEliminar