martes, 4 de marzo de 2014

A Beautiful Mind

John Forbes Nash Jr. ( interpretat de Russell Crowe ) nascut la 13 iunie 1928 , este un matematician american, care lucrează în domeniul teoriei jocului, geometriei diferențiale și ecuațiilor diferențiale parțiale, activând ca Cercetător Matematician Senior la Universitatea Princeton. Este laureat al Premiului Nobel pentru Economie (1994).
Nash este, de asemena, subiectul principal al filmului hollywoodian din 2001 si anume A beautiful mind (O minte sclipitoare), care a fost nominalizat pentru opt premii Oscar, dintre care a câștigat patru, bazat pe biografia aceluiași nume, geniului său matematic și lupta sa cu schizofrenia.
În 2002, PBS a produs un documentar despre Nash, numit A Brilliant Madness (O Nebunie Strălucită), care spune povestea unui geniu matematician a cărui carieră a fost întreruptă de către declinul său psihic.
Acesta afirmă: „Am petrecut perioade între 5 și 8 luni în spitale, în New Jersey, întotdeauna fără acordul meu și întotdeauna căutând un motiv legal pentru a fii eliberat. Și asta se întampla atunci când am fost suficient de mult timp spitalizat pentru a renunța în cele din urmă la ipoteze delirante și a reveni la a gândi singur, ca un om al circumstanțelor mai convenționale și a reveni la cercetarea matematică. În aceste interludii de, cum ar fi fost, raționalitate aplicată, am reușit să fac unele cercetări matematice respectabile. Astfel, au venit cu privire la cercetarea pentru «Le problème de Cauchy pour les équations différentielles d'un fluide général»; ideea că prof. Hironaka a numit-o «The Nash blowing-up transformation» și cele ale «Arc Structure of Singularities» și «Analyticity of Solutions of Implicit Function Problems with Analytic Data». Dar după reîntoarcerea mea la ipotezele delirante, asemănătoare viselor, de la sfârșitul anilor '60, am devenit o persoană a gândirii influențată delirant, dar cu un comportament oarecum moderat și astfel am evitat spitalizările și atenția directă a psihiatrilor.
Astfel, timpul a trecut. Apoi, treptat, am început să resping din punct de vedere intelectual unele linii de gândire aberant influențată, care a fost caracteristică orientării mele. Aceasta a început evident, cu respingerea gândirii cu orientrare politică, ca pe o pierdere fără speranță a efortului intelectual.

No hay comentarios :

Publicar un comentario