Rabarama, alias Paola Epifani, născută în 1969 la Roma, Italia, este o
artistă care, în prezent, trăieşte şi lucrează în Padova.
Rabarama creează sculpturi şi picturi cu bărbaţi, femei sau creaturi hibride, de multe ori trecand chiar în excentric. Pielea subiecţilor artistei sunt întotdeauna decorate cu modele, simboluri, scrisori, hieroglife şi alte tipuri de cifre, într-o mare varietate de forme. Expoziţiile cu lucrările Rabaramei sunt adesea realizate în colaborare cu alţi artişti, interpreţi sau executanţi (body painting, dans, acrobaţie) şi sunt consolidate prin proiecţii video şi audio. Munca ei este considerată evocatoare şi emoționantă, deoarece descrie toate durerile şi bucuriile fiinţei umane, de la sclavie la codul genetic la libertatea de vise.
"Nu este o aluzie la violenţă în contorsionările şi exagerările sculpturilor artistei. Natura este transformată în imagini de suferinţă şi durere, distincte faţă de subiect, iar materialul din lucrările artistei pare să fi rezistat voinţei ei. Impactul puternic al acestor lucrări rezidă parţial din contrastul ilogic de structurare a suprafeţei de joc mecanic, reprezentarea distorsionată figurală şi culoarea aleasă în mod deliberat insensibilă este simbolică. Arta artistei Rabarama este de multe ori foarte agresivă, nu numai pentru spectator, ci, de asemenea, şi pentru creator", spunea George S. Bolge, directorul executiv de la Boca Raton Muzeul de Arta, Miami, Statele Unite ale Americii, despre lucrările artistei.
Rabarama creează sculpturi şi picturi cu bărbaţi, femei sau creaturi hibride, de multe ori trecand chiar în excentric. Pielea subiecţilor artistei sunt întotdeauna decorate cu modele, simboluri, scrisori, hieroglife şi alte tipuri de cifre, într-o mare varietate de forme. Expoziţiile cu lucrările Rabaramei sunt adesea realizate în colaborare cu alţi artişti, interpreţi sau executanţi (body painting, dans, acrobaţie) şi sunt consolidate prin proiecţii video şi audio. Munca ei este considerată evocatoare şi emoționantă, deoarece descrie toate durerile şi bucuriile fiinţei umane, de la sclavie la codul genetic la libertatea de vise.
"Nu este o aluzie la violenţă în contorsionările şi exagerările sculpturilor artistei. Natura este transformată în imagini de suferinţă şi durere, distincte faţă de subiect, iar materialul din lucrările artistei pare să fi rezistat voinţei ei. Impactul puternic al acestor lucrări rezidă parţial din contrastul ilogic de structurare a suprafeţei de joc mecanic, reprezentarea distorsionată figurală şi culoarea aleasă în mod deliberat insensibilă este simbolică. Arta artistei Rabarama este de multe ori foarte agresivă, nu numai pentru spectator, ci, de asemenea, şi pentru creator", spunea George S. Bolge, directorul executiv de la Boca Raton Muzeul de Arta, Miami, Statele Unite ale Americii, despre lucrările artistei.
No hay comentarios :
Publicar un comentario