jueves, 31 de julio de 2014

Reintoarcere in minunata lume noua

"Principiile care stau la baza propagandei sunt extrem de simple: se identifica o nevoie comuna, o teama sau anxietate fara cauza dar foarte raspandita, se gaseste un mod prin care acestea se pot relationa cu produsul de vanzare, apoi se construieste un liant din cuvinte si simboluri prin care clientul sa treaca de la informatie la vis compensatoriu si de la vis la iluzia ca acel produs, odata cumparat, ii va indeplini visul. Se vinde speranta.
Nu mai cumparam portocale, cumparam vitalitate. Nu mai cumparam doar un automobil, cumparam de fapt prestigiu. Valabil si pentru restul. Daca e sa luam spre exemplu pasta de dinti, nu cumparam doar un simplu preparat farmaceutic destinat curatarii si dezinfectarii, ci scapam de teama de a fi respingatori din punct de vedere sexual. Cat priveste vodka si whisky, nu mai este vorba despre o otrava protoplasmatica si care, in doze mici, poate slabi sistemul nervos afectand si psihicul, ci cumparam compania prietenilor, caldura si frumusetea tavernelor. Nu cumparam laxative, ci sanatate de fier, nu cumparam cea mai vanduta carte ci cultura si invidia vecinilor nostri mai putin intelectuali si respectul celor sofisticati. In fiecare caz, analistul motivatiilor a identificat o teama sau o dorinta profunda, a carei energie poate fi folosita pentru a-l face pe client sa cheltuie bani si indirect sa unga mecanismul industriei."

 ALDOUS HUXLEY

No hay comentarios :

Publicar un comentario