sábado, 12 de julio de 2014

Dansatori printre noi

“ Dansatori printre noi” este titlul albumului fotografic publicat de Jordan Matter la sfarsitul anului 2012. La realizarea albumului au participat numerosi dansatori americani contemporani iar proiectul a constat in realizarea de fotografii ale trupurilor in miscare situate in diverse locuri publice ale Americii de Nord. Referitor la nasterea acestui proiect, Jordan Matter declara :

“Momentul de inspiratie pentru acest album a aparut intr-o dupa-amiaza in timp ce il priveam pe Hudson, fiul meu, jucandu-se cu un autobuz de jucarie. Am incercat sa tin pasul cu mintea sa de trei ani care se afunda tot mai adanc intr-o fantezie ce folosea doar o cutie de plastic galben si figurine fara brate. Cel putin asta vedeam eu. El vedea navetisti grabiti sa prinda autobuzul cu numarul 77 pentru Australia. Topaia cu gura deschisa, lovindu-si palmele de genunchi, reactionand bucuros in fata unei lumi pe care eu nu o puteam vedea, dar care era extrem de prezenta pentru el.

Ce se intampla cu acest entuziasm, cu aceasta abilitate de a fi prezent in aceasta clipa? De ce aceste moment e de pura pasiune sunt inlocuite atat de des de cinism, plictiseala si indiferenta ? Jucandu-ma cu fiul meu ma gandeam la creare de fotografii care ar ilustra lumea prin ochii lui. Personajele fotografiilor ar avea viata si practic ar sarbatori toate aspectele vietii cotidiene.

La scurt timp dupa ce am jucat “ autobuzul” cu fiul meu, am participat la un spectacol extraordinar de dans si am realizat ca mi-am gasit colaboratorii. Dansatorii sunt povestitori extraordinari. Sunt instruiti sa capteze pasiune in trupurile lor. Adesea creaza lumi fantastice care ne ofera viziuni adanci asupra situatiilor cu care suntem familiari. Aduc la viata ceea ce simtim des , dar majoritatea dintre noi nu putem exprima datorita inabilitatiolr fizice , atletice si artistice….

Am realizat aceste imagini pentru Hudson si sora sa mai mica, Salis. Fotografiile transmit visele mele pentru ei, mult mai puternic decat cuvintele: savurati momentele mari si mici, apreciati frumusetea inconjuratoare si traiti clipa!”

No hay comentarios :

Publicar un comentario